فروش اینترنتی بهترین روش افزایش فروش در زمان حال میباشد  شما میتوانید با روش های مختلف بازاریابی اینترنتی کسب کار خود را رونق ببخشید . یکی از روش های بازاریابی اینترنتی  ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)  یا بازاریابی ایمیلی میباشد که ما در این مطلب به معرفی بازاریابی ایمیلی میپردازیم.

اگر در موتور جستجوی گوگل متن بازاریابی ایمیلی چیست؟(What Is Email Marketing) را جستجو کنید با تعریف زیر روبه رو خواهید شد:

بازاریابی ایمیلی به نوعی از بازاریابی مستقیم گفته میشود که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام هایی از قبیل فروش یا جمع آوری هزینه به مخاطبان استفاده میشود.

 

ایمیل مارکتینگ را همچنین میتوان وسیله ای برای ارتباط مستقیم با مخاطبان دانست.ایمیل مارکتینگ را میتوان هر نوع ایمیل ارسالی به مشتری یا کاربری که احتمال تبدیل به مشتری شدن را دارد دانست.

فرض کنید شما کالای برای فروش دارید که میدانید بازار مناسبی دارد و قصد معرفی سریع این محصول خود به افراد زیادی را دارید خوب چالش کار اینجاست که راهای متنوع برای فروش کالا یا محصول شما وجود دارد که در همین حوزه بازاریابی اینترنتی شما میتوانید با روش های زیر مردم و مشتریان را اگاه کنید .

  1. اطلاع رسانی از طریق سایت با طراحی سایت برای کالا و یا مجموعه شما
  2. اطلاع رسانی از طریف سامانه های پیام کوتاه
  3. اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی
  4. اطلاع رسانی از طریق ایمیل

سوال های که ممکن است در ارسال ایمیل برای شما پیش بیاید

  • چگونه مطمئن شوم پیام من به هدف رسیده است؟
  • چگونه متوجه شوم بازخورد مخاطبان نسبت به پیام من چگونه است؟

همه و همه سوالاتی هستند که ذهن شما را مشغول خواهند کرد.

ایمیل مارکتینگ را به عنوان راهی در نظر بگیرید که میتوانید از طریق آن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخگو باشید.شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین داشته باشید,در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت همانند ایمیل مارکتینگ داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت. سعی کنید از یک کارشناس بازاریابی اینترنتی برای ارسال ایمیل هدفمند استفاده کنید در کنار مجموعه خود .

مهم ترین قانون که در بازاریابی ایمیلی وجو دارد قانون زیر میباشد که بسیار مهم میباشد .

رضایت و اجازه کاربران برای دریافت ایمیل بسیار مهم میباشد

اگر شما کاربر اینترنت در ایران باشید روزانه ده ها ایمیل اسپم که هیچ رفتاری شما نسبت به این ایمیل ها ندارید دریافت خواهد کرد و عملا این ایمیل ها برای شما ازار دهنده میباشد و باعث پر شدن اینباکس شما و گاهی هم باعث میشود که اگر ایمیلی هم برای شما مهم باشد به ان توجه نکنید و آن را حذف کنید و از همین رو گوگل و سرویس جیمیل به شدت به این رفتار ها واکنش نشان داده و تمام تلاش خود را میکند تا ایمیل ها برا اساس محتوا دسته بندی شده برای شما دریافت شوند.

خبرنامه ایمیلی بسیار هدفمند میباشد و بهترین روش برای دریافت اجازه از کاربران برای دریافت ایمیل میباشد ولی حتما دقت کنید کاربران را با وعده های الکی و به دروغ مشتاق عضویت در خبرنامه نکنید چون مهم ترین هدف در دنیا تجارت الکترونیک اعتماد سازی مشتریان میباشد . اگر شما اعتماد سازی به موقع انجام دهید حتما موفق میشوید و در غیر اینصورت شکست خواهید خورد .

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با اعتماد سازی و احترام به حقوق مشتریان توانسته سهم بزرگی در فروش اینترنتی ایران را تصاحب کند .

فکر نکنید بازاریابی ایمیلی نیازی به دانش ندارد و اگر اینطوری فکر میکنید سخت در اشتباه هستید (( طراحی درست و اصولی قالب ایمیل , متن و نوشتار ایمیل ,  استفاده از تایتل مناسب و جذاب و … )) همه اینها اصولی میباشد که اگر به درستی رعایت نشود بازاریابی ایمیلی و کمپین تبلیغاتی شما با شکست مواجه خواهد شد .

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی ۲

دسته بنذی های زیادی برای ایمیل های ارسالی وجود دارد اما میتوان آنها را در ۵ دسته بندی کرد:

۱.خبرنامه:بسیاری از شرکت ها و گروه های تجاری و غیر تجاری از خبرنامه به عنوان ابزاری استفاده میکنند تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع کنند

۲.DIGEST:به درستی نمیتوان برای این گروه از ایمیل ها معنای درستی به فارسی پیدا کرد.اما به ایمیل هایی گفته میشود که در آنها خلاصه ای فعالیت های انجام شده و پیشنهادات برای هفته ها و یا ماه های پیش رو در بردارد.

۳.ایمیل های اختصاصی:این نوع ایمیل ها که به ایمیل های تک مخوری(Stand Alone) نیز شهرت دارند.به ایمیل هایی گفته میشوند که در آنها تنها در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار میدهند.به طور مثال از این نوع ایمیل ها شرکت ها استفاده میکنند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی کنند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.این ایمیل ها مشابه صفحات هدف هستند.

۴.ایمیل های تبلیغاتی:تمامی ایمیل هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم فرض بر این بود که دیتابیسی از ایمیل مخاطبان در اختیار شماست و از طریق آن با کاربران ارتباط برقرار میکنید.اما حالت هایی هم هست که شما هزینه ای را به فرد یا گروهی پرداخت میکنید تا برای شما ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنند.یا حتی به گروهی هزینه ای را پرداخت میکنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات قرار دهند این نوع ایمیل ها در دسته ی ایمیل های تبلیغاتی قرار میگیرند. این خدمت توسط شرکت طراحی سایت وب طراحان نیز انجام میشود

۵.ایمیل های تاییید : این نوع ایمیل نیز بسیار فراگیر میباشد و شما با عضویت در سایت و یا فرومی جهت تایید و یا خوش آمد گویی از طرف سایت مذکور برای شما ایمیلی ارسال میشود  .

اگر شما نیز قصد بازاریابی ایمیلی دارید میتوانید با کارشناس های شرکت طراحی سایت وب طراحان تماس گرفته و با راهنمایی های کارشناس های ما از بهترین کمپین بازاریابی ایمیلی خود لذت ببرید .

 

با بلاگ آی تی وب طراحان همیشه به روز باشید .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *