روش های قدیمی تبلیغات را در نظر بگیرید مانند تبلیغات از طریق تراکت متاسفانه با توجه به هزینه های بسیار بالا نرخ تبدیل به مشتری بسیار پایینی داشت و با توجه به استقبال مردم به دنیا اینترنت و ظهور روش های جدید بازاریابی مردم  و سازمان ها و شرکت ها به سمت بازاریابی اینترنتی روی اوردند.

اما علت بازدهی پایین تبلیغات سنتی قدیمی مانند تبلیغات تراکتی  :بازاریابی اینترنتی

  1. هزینه بسیار بالا
  2. پخش نشدن به بازار هدف در اکثر موارد
  3. عدم پخش کامل و صحیح تمامی تراکت ها و دور ریز شدن تراکت ها
  4. عدم توجه بیشتر مردم به تبلیغات تراکتی
  5. صرف وقت زیاد و در نهایت بازدهی کمتر نسبت به روش های بازاریابی اینترنتی

 

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌وایر نمایش داده شد. زمانی که هات‌وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰٬۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند. در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه‌اندازی نمود.

بازاریابی اینترنتیبرترین راهکارهای  بازاریابی اینترنتی

  • طراحی سایت و راه اندازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • ایمیل مارکتینگ (( ارسال ایمیل تبلیغاتی ))
  • تبلیغات بنری در سایر سایتها
  • برند سازی اینترنتی
  • بهینه سازی سایت (( سئو ))
  • ایجاد کمپین های تبلیغاتی
  • رپورتاژ اگهی
  •  و صدها مدل تبلیغاتی اینترنتی دیگر …

ایا تبلیغات اینترنتی را میشود محدود به یک منطقه یا شهر انجام داد

تبلیغات اینترنتی معمولا برای عموم مردم یک کشور و یا حتی کل دنیا میباشد ولی با توجه ظهر سیستم های جدید تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی میشود فیلترهای بر روی تبلیغات خود از جمله : نمایش به یک کشور خاص و یا کل دنیا و  نمایش به یک و یا  چند مرورگر خاص و  سیستم عامل های خاص و ساعات مختلف شبانه روز محدود کرد که البته این فیلترینگ ها هزینه ایجاد کمپین را زیاد میکند ولی معمولا بیشترین فیلتر مربوط به موضوعات سایت های نمایش دهنده میشود .

 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی یعنی پیدا کردن مشتری و یا بازار هدف برای یک یا چند کالا خواص میباشد .

در بازاریابی اینترنتی چون مشتری ما و برند و محصول ما را از نزدیک حس نمیکند پس بسیار کار سخت تر است اگر ما نتوانیم در بازدید کننده حس برند سازی و اعتماد را ایجاد کنیم . بیشتر برند های بزرگ اینترنتی با طراحی سایت اصولی و کاربر پسند و ارائه خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان اعتماد را به ان برند ایجاد کرده اند .

به کلیه کارها و اقداماتی که در دنیا مجازی برای جذب بازدید و مشتری جدید برای محصول و خدمات و یا وب سایت انجام میشود را بازاریابی اینترنتی میگویند .

 

طراحی سایت اولین مرحله برای شروع بازاریابی اینترنتی

همان طور که به آن در بالا اشاره کردیم طراحی سایت  اولین مرحله و اقدام شما برای شروع کار بازاریابی اینترنتی میباشد . بعضی از افراد به اشتباه بازاریابی خود را بر روی کانالهای تلگرام و پیج های اینستاگرام خود انجام میدهند ولی همیشه یک واقعیت تلخ وجود دارد و این واقعیت تلخ این میباشد که هر لحظه امکان فیلتر شدن اینگونه شبکه های اجتماعی وجود دارد و اگر حتی ۱% این اتفاق بیفتد کسب کار و تبلیغات شما نابود خواهد شد ولی در صورتی که اگر شما یک سایت داشته باشید مشتریان  و بازدید کنندگان حتی در صورت فیلتر شدن پیج های شما به سایت شما سر میزنند و شما را دنبال خواهند کرد . پس با طراحی یک سایت حرفه ای  و بهینه سازی سایت خود را برای بازاریابی اینترنتی آماده کنید .

بهینه سازی سایت 

مرحله دوم از بازاریابی اینترنتی پس از طراحی سایت مرحله بهینه سازی سایت و کاربر پسند شدن سایت میباشد .

بهینه سازی محتوا سایت و بهینه سازی خود سایت یک مبحث بسیار مهم میباشد امروزه اکثر افراد کالا و خدمات مورد نیاز خود را با جستجو در گوگل پیدا می کنند پس داشتن یک سایت یک اصل اساسی و بهینه سازی سایت و حضور در صفحه اول گوگل بهترین روش برای دریافت کاربر جدید و مشتری جدید میباشد .

افزایش بازدید و ترافیک سایت

با اقداماتی که شما در بازاریابی اینترنتی انجام میدهید باعث افزایش ترافیک سایت خود میشوید . البته متاسفانه افرادی هستند که به اشتباه برای افزایش ترافیک سایت خود دست به اقداماتی از جمله خرید بازدید و پاپ آپ کرده اند که این گونه کارها کاملا به ظرر شما خواهد بود و نرخ تبدیل بازدید به مشتری در این روش افزایش ترافیک وجود ندارد .

تبدیل بازدید به کاربر و در نهایت مشتری

شنا با داشتن یک سایت پویا و ارائه خدمات عالی و قیمت های مناسب و رساندن تمامی مزایای شما نسبت به سایر رقبا به مشتری در کوتاه ترین زمان باعث جذب کاربر جدید و در نهایت مشتری جدید در بازاریابی اینترنتی خواهید شد و اصلی ترین هدف در بازاریابی اینترنتی تبدیل بازدید به مشتری می باشد .

جذب مشتری جدید یا حفظ مشتریان

درسته شما با جدب مشتری گذری سودی آنی دریافت میکنید ولی در صورت رضایت مندی مشتریان فعلی و خدمات دهی عالی به مشتریان شما علاوه بر سودی طولانی مدت باعث جذب مشتریان جدید با معرفی مشتری توسط مشتریان قدیمی خواهید شد پس بزرگترین هدف خود را رضایت مندی مشتریان فعلی در نظر بگیرید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *