بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵
بازاریابی حضوری
بازاریابی حضوری
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵
نمایش همه

۶ استراتژی مناسب در لینک بیلدینگ برای مبتدیان

در حال حاضر اگر تمایل به شروع لینک بیلدینگ دارید، مطمئناً نیاز به اطلاعات در این مورد دارید. در کار بازاریابی اینترنتی و لینک بیلدینگ اطلاعات زیادی وجود دارد که در اینجا توضیح مختصری به عنوان راهنمایی برای مبتدیان ارائه کرده ایم.

– لینک ها چه هستند!

به طور کلی لینک ها “پیوند” بین وب سایت شما و دیگر وب سایت ها هستند. به عنوان مثال ممکن است وب سایتی را با یک هدف مشترک پیدا کنید که تمایل به ایجاد پیوند با وب سایت شما داشته باشد. با اینکه کاملاً شبیه هم نیستید اما مکمل یکدیگر هستید – اینها اصول اولیه لینک بیلدینگ می باشند.

در این صورت شما “لینک یک طرفه” یا one-way links و یا “بک لینک” گرفته اید – اجازه دهید جزئیات در این مورد را برای شما شرح دهیم زیرا لینک های یک طرفه بک لینک نیز نامیده می شوند. اما موارد منحصر به فرد در مورد لینک های یک طرفه این است که آنها لینکی برای پاسخگویی به وب سایتی که از آنها لینک دریافت کرده، به آنها برنمی گردانند. به عبارت دیگر ایجاد پیوند در لینک های یک طرفه متقابل نیست.

لینک های one-way پیغامی را به موتورهای جستجو منتقل می کنند که این وب سایت دارای مطالب بسیار جالب و مفید است که وب سایت های دیگر نیز در مورد آن به افراد اطلاع رسانی می کنند. لینک های یک طرفه برای هر صاحب وب سایتی در ایجاد بک لینک ارجحیت دارد. بنابراین تمرکز بر روی این مفهوم داشته و همراه با ما در حرکت باشید!

– چگونه می توان لینک های یک طرفه (one-way links) دریافت کرد!

یکی از راه های بدست آوردن لینک های یک طرفه هنگامی است که وب سایت دارای اطلاعات و محتوای منحصر به فرد باشد و دیگر وب سایت ها بر این باور باشند که مطالب وب سایت شما به اندازه کافی برای به اشتراک گذاری آن با ارزش می باشد – امیدوارند که مطالب واضح بوده و همه افراد آن را درک نمایند.

به خاطر داشته باشید که یک وب سایت به طور طبیعی به یک وب سایت دیگری که دارای محتوای مناسب است، برای تحکیم جایگاه وب سایت خود پیوند برقرار می کند. در اینجا چند راهکار برای توانایی دریافت و دستیابی به لینک های یک طرفه به شما ارائه می کنیم. آنها عبارتند از:

۱- وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین موتورهای جستجو مانند yahoo! و Dmoz.org ثبت نمایید. هنگامی که در این وب سایت ها لینک داشته باشید، اعتبار و ارزش وب سایت شما به طور خودکار افزایش خواهد یافت.

۲- مقالات خود را به دایرکتوری های مقاله ارسال و ثبت نمایید. دایرکتوری های مقاله زیادی وجود دارد که شما می توانید مقالات خود را به آنها ارسال نموده و آنها نیز بک لینک به وب سایت شما ارائه می کنند. همانطور که قبلاً گفته بودیم، اگر به صورت دستی اقدام به ثبت مقالات در دایرکتوری ها نمایید و به نحوی به کلید ورودی دایرکتوری ها دست یافته اید – همچنین ترافیک وب سایت شما از جهت دایرکتوری ها به آن هدایت شده و در نهایت از آنها لینک دریافت خواهید کرد.

در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که اگر مطالب شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، افراد مرتباً کلیک کرده و بک لینک به شما می زنند. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت ارسال مقالات به دایرکتوری ها، بسیاری از صاحبان وب سایت ها که در دایرکتوری به دنبال مطالب و محتوای با کیفیت می گردند، با مشاهده مقالات شما از آنها در وب سایت خود استفاده کرده و در resource box (کادر منابع) بک لینک به وب سایت شما ایجاد خواهند کرد.

بنابراین به مرور زمان به راحتی می توانید تعداد زیادی وب سایت که از مطالب مقالات شما در وب سایت خود استفاده می کنند، بک لینک دریافت نمایید. این همان قدرت بازاریابی مقاله است.

۳- روش دیگری برای گرفتن لینک های یک طرفه، جستجوی اصناف خاص در دایرکتوری های جستجو و ارسال وب سایت تان به آنها می باشد.

دایرکتوری های جستجو برای صنایع خاص مانند دایرکتوری “سفر” طراحی شده است. امکان قرار گرفتن در لیست این دایرکتوری ها هم به صورت رایگان و هم پولی وجود دارد. تصمیم با شماست که میزان ارزش آن دایرکتوری را تشخیص داده و در صورت نیاز برای آن هزینه صرف نمایید.

۴- کتاب های الکترونیک و گزارش های کوتاه تهیه نمایید. هنگام ایجاد کتاب الکترونیک و یا گزارشات کوتاه، روشی رایگان در اینترنت برای وب سایت شما باز خواهد شد. اگر e-book ها دارای اطلاعاتی با کیفیت بالا (به عنوان مثال: نکات و راهنما های سریع در هر موردی) باشد، مطمئناً تعداد زیادی لینک های یک طرفه در طول زمان جذب خواهید کرد. همچنین فرصت مناسبی در ارسال گزارشات کوتاه و مفید که احتمالاً به صورت ویروسی بین افراد پخش می شود، بدست آورید – بین مخاطبین، آشنایان و دوستان ارسال خواهد شد. برای رسیدن به این اهداف باید لینک آدرس وب سایت خود را در صفحات e-book و یا داخل متون گزارشات تان جاسازی نمایید.

۵- از ویدئو ها استفاده نمایید. تصاویر ویدئویی راه بسیار مناسبی برای دریافت لینک های یک طرفه می باشد. یک فیلم جالب به سرعت در سراسر اینترنت پخش می شود. بسیاری از صاحبان وب سایت اغلب برای بهبود ظاهر وب سایت و اضافه شدن محتوا درآن اقدام به ایجاد تصاویر ویدئویی و جا سازی آن در وب سایت خود می کنند.

۶- اگر دارای وب سایت با طراحی و محتوای مناسبی هستید، مطمئن باشید که صاحبان دیگر وب سایت ها که دارای هدف مشابهی با شما هستند، از شما درخواست کرده تا از محتوای وب سایت تان استفاده کنندو شما می توانید با آنها تعامل داشته و شما هم از آنها بخواهید که لینک وب سایت شما را در سایت شان قرار دهند. با این حال دلیل آنکه به این روش نباید همیشه تکیه کنید این است که اکثر اوقات آنها پاسخی برای لینک متقابل ندارند.

موتورهای جستجو به ویژه گوگل به وب سایت هایی که بیش از حد دارای لینک های متقابل هستند، نگاه خوبی ندارد. بنابراین هر چند که بک لینک ها خوب هستند اما درصورتی که پایهء آن همیشه بر اساس لینک های متقابل باشد، نتایج مورد انتظار را بدست نخواهید آورد. در واقع اگر مراقب نباشید، به رتبه بندی صفحات وب سایت شما (رنکینگ) نیز آسیب خواهد رساند.

با بلاگ ای تی وب طراحان همراه باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *