آموزش دریافت (enamad) نماد اعتماد الکترونیکی

ما در این مطلب آموزش کامل دریافت نماد اعتماد الکترونیک enamad را قرار داده ایم ولی اگر باز هم تمایل داشتید میتوانید مراحل اخذ نماد سایت خود را به ما بسپارید با مشاورین وب طراحان در تماس باشید کلیه طراحی سایت های فروشگاهی وب طراحان با تخفیف نماد اعتماد گرفته میشود  : ۰۲۱۲۲۷۸۲۴۱۸ – ۰۹۱۲۸۸۷۸۵۷۸

اگر شما دارای یک کسب کار اینترنتی هستید و برای کسب کار خود نیاز به درگاه بانگی جهت فروش کالا و یا محصولات خود دارید و یا فروشگاه اینترنتی دارید حتما با واژه نماد اعتماد الکترونیک یا همان enamad آشنا هستید .

enamad ( نماد اعتماد الکترونیکی ) : یک لوگو یا برچسب دیجیتالی میباشد که مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن به فروشگاها و سایت های که در سایت enamad.ir عضو شده و تمامی مراحل اخذ نماد را با موفقیت سپری کرده اند اعطاء مینماید تا مشتریان با خیال راحت به این فروشگاه اعتماد کرده و خرید اینترنتی خود را انجام دهند. البته جدیدا به دستور بانک مرکزی کلیه شرکت های ارائه دهنده درگاه خرید اینترنتی  به سایت ها و فروشگاها موظف هستند پس از مشاهده نماد اعتماد الکترونیکی سایت یا فروشگاه متقاضی درگاه اینترنتی ارائه دهند و بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یا همان enamad  اجازه ارائه درگاه اینترنتی ندارند .
چرا هیچ سایتی نماد اعتماد الکترونیکی ۵ ستاره ندارد و کلا چند نوع نماد اعتماد الکترونیکی ( ENAMAD ) داریم:

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن لوگو نماد اعتماد الکترونیک را به صورت پیش فرض ۵ ستاره طراحی کرد ولی این تنها یک طراحی بود که برای ستاره های آن به غیر از دو تای اول هیچ فکری نشده بود و هنوز هم بعد از گذشت چند سال همان اعطاء نماد نهایت با دو ستاره انجام میپذیرد و شاید این فکر اشتباه حس بدی را برای بعضی از مشتریان ایجاد کند و مشتریان فکر کنند این فروشگاه از اطمینان کافی به دلیل دریافت یک ستاره یا دو ستاره ندارد .
سه حالت مختلف دریافت نماد اعتماد الترونیک enamad برای فروشگاهای اینترنتی
۱- نماد اعتماد الکترونیک ENAMAD موقت
نماد اعتماد الکترونیک enamad موقت برای سرعت بخشیدن به فرایند گرفتن نماد بوده و طراحی سایت فروشگاهی با حداقل معیار های موجود مورد بررسی قرار می گیرد.( هم اکنون بر روی سایت موجود نبوده و قابل دسترس نمی باشد.)
۲- نماد اعتماد الکترونیک ENAMAD دائم تک ستاره
مرکز توسعه تجارت الکترونیک  با بررسی طراحی سایت فروشگاهی و قابلیت های فروش آنلاین سایت شما ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک  این نوع سایت ها ملزم به رعایت برخی از نکات موجود در سایت کرده و پس از اعمال تغییرات مورد نیاز این برچسب برای آن ها اعطا می شود.
۳- نماد اعتماد الکترونیک ENAMAD دو ستاره
تمامی موارد و ملزومات برای اخذ نماد اعتماد الکترونیک (enamad) دو ستاره دقیقا با نوع تک ستاره ی آن مشابه بوده و تنها تفاوت آن ها در نصب گواهی SSL (لایه ی سوکت های امن )بر روی سایت فروشگاهی می باشد. که لزوما برای امنیت بخشیدن هرچه بیشتر به بستر انتقال اطلاعات میان سایت و بازدیدکنندگان صورت گرفته و جنبه ی حفاظتی دارد.

آیا واقعا با دریافت نماد میتوان اعتماد مردم را نسبت به فروشگاه اینترنتی خود جلب کرد : تجربه نشان داده یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر طراحی سایت فروشگاهی خود و دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید  به مردم خدمات درست و به موقع ارئه دهند و پشتیبانی مشتریان به طور ۲۴ ساعته باشند .
نماید اعتماد الکترونیکی enamad  به دو صورت شخصی و شرکتی قابل دریافت میباشد

 

 

آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیکی enamad

اولین  مرحله  برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی enamad پیش از تکمیل چک لیست معیارهای ارزیابی و ارسال مدارک فیزیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، عضویت (ثبت نام) در وب سایت این مرکز است.

مرحله اول : ثبت نام اولیه در سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیک ای نماد  ( enamad )

کلیه اقداماتی که شما برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید انجام دهید به غیر از دو مرحله در وب سایت www.enamad.ir انجام می شود. نخستین کاری که برای دریافت ای نماد باید انجام دهید ثبت نام اولیه در پرتال این سایت است که مراحل آن در زیر آمده است :

نحوه ثبت نام اولیه در سایت ای نماد برای افراد حقیقی

  • وارد وب سایت www.eNAMAD.ir شده
  • در همان صفحه نخست روی لینک درخواست نماد اعتماد کلیک کنید تا پیغام بارگذاری گواهی نمایان شود.
اولین مرحله دریافت نماد

اولین مرحله دریافت نماد

 

  • برای ورود به سامانه دو گزینه وجود دارد :برای ورود امن به سامانه و تبادل امن اطلاعات بین سیستم شما و سامانه اینماد این گزینه توصیه می شود. اما پیش از ورود امن باید از طریق لینک « دانلود برنامه اجرایی نصب زنجیره گواهی SSL » گواهی SSL را دانلود کرده و روی مرورگر خود نصب نمایید. پس از نصب این گواهی دوباره وارد وب سایت اینماد شده و روی گزینه « درخواست نماد اعتماد » کلیک کنید و گزینه « ورود امن (توصیه شده) » را انتخاب کنید.

    این گزینه برای ورود معمولی به سامانه است. در این حالت تضمینی برای عدم سرقت اطلاعات شخصی وارد شده در طول فرآیند درخواست وجود ندارد.

    • ورود امن
    • ورود

ثبت نام به دو صورت عادی و یا با کواهینامه SSL انجام پذیر میباشد .گواهینامه SSL تضمین کننده امنیت شما در زمان ورود اطلاعات شخصی است، با توجه به عدم درج گواهینامه امنیتی الکترونیکی صادر شده توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی ممکن است در مرورگر خود با پیغام هشدار مربوط به گواهی SSL روبرو شوید که می توانید برای رفع همیشگی این پیغام با کلیک روی گزینه « دانلود برنامه اجرایی نصب زنجیره گواهی SSL » زنجیره گواهی الکترونیکی قرار داده شده در این صفحه را دانلود کرده و نصب نمایید.

 

enamad2

دومین مرحله دریافت نماد

در مرحله زیر باید نوع دریافت نماد الکترونیک را یا به صورت حقیقی یا حقوقی معلوم نماید .

 1 enamad

مراحل دریافت نماد ۱ enamad

نکته : امکان اصلاح نوع متقاضی دریافت نماد بعد از این مرحله وجود ندارد پس در انتخاب این گزینه دقت کنید

پس از انتخاب نوع شخص و کلیک بر روی ادامه با پیغام زیر مواجه میشوید .

مراحل  2 enamad2

مراحل دریافت نماد ۲ enamad2

  • پس از ورود به سامانه صفحه « اعتبارسنجی پست الکترونیکی » نمایش داده می شود.
  • حال وارد پس الکترونیکی خود شده و ایمیلی که از مرکز دریافت کرده اید را باز کنید و روی لینک تایید اعتباری که درون آن قرار دارد کلیک کنید.
  • در صفحه نمایش داده شده گزینه « شخص حقیقی » را انتخاب کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات مربوط به فروشگاه مجازی و شخص حقیقی را درج کنید
enamad 4

چهارمین مرحله دریافت نماد

 

    • در تکمیل این اطلاعات به نکات زیر توجه کنید :

    • نام فروشگاه باید دقیقا مطابق با عنوان ثبت شده در وب سایت درج شود
    • از اعتبار آدرس پستی ارائه شده اطمینان داشته باشید
    • شماره تماس وارد شده باید معتبر و در دسترس باشد
  1. پس وارد کردن همه اطلاعات خواسته شده گزینه تایید را انتخاب کنید

ثبت نام اولیه شما انجام شده است حال ایمیلی دریافت خواهید کرد که نام کاربری و گذرواژه مورد نیاز برای ورود به سیستم درخواست صدور نماد اعتماد الکترونیکی در آن وجود دارد.

مرحله ۲ : تکمیل و ارسال درخواست نماد اعتماد الکترونیکی

اکنون شما در وب سایت اینماد ثبت نام نموده اید و باید با ورود به سیستم صدور اینماد برای دریافت نماد اعتبار درخواست کنید.

ارتباط شما با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صرفا از طریق کارتابل شخصی تان امکان پذیر است ضمن اینکه در هر مرحله از فرآیند دریافت اینماد، موارد لازم به ایمیل شما فرستاده می شود.

enamad 5

پنجمین مرحله دریافت نماد

پس از تکمیل و ارسال اطلاعات وب سایت بر اساس معیارهای بررسی فروشگاه های اینترنتی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود موارد عدم انطباق، توضیحات لازم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. برای رفع این عدم انطباق ها، میبایست وارد کارتابل شخصی خود شوید و روی گزینه « رفع عدم انطباق ها توسط متقاضی » که فعال شده است کلیلک کرده و به رفع نواقص بپردازید.

enamad 6

ششمین مرحله دریافت نماد

در این مرحله باید اطلاعات خواسته شده در هر یک از تب های نمایش داده شده را تکمیل کرده و در انتها گزینه ارسال را بفرستید .

enamad_8

اخرین مرحله دریافت نماد

* نام (عنوان) فروشگاه یا سایت باید به فارسی و دقیقاً مطابق با نام مندرج در وب سایت باشد.

* منظور از نام دامنه همان آدرس اینترنتی  سایت شما است بدون www

در صورت انتخاب اشتباه کالا یا خدمات از طریق گزینه « حذف » مقابل فهرست کالا یا خدمت مربوطه اقدام به اصلاح آن نمایید. گزینه « حذف » زمانی فعال می شود که دست کم یک گروه کالا یا خدمت را به فهرست خود اضافه کرده باشید.

  1. به صفحه اصلی سایت اینماد بروید و روی لینک « ورود به سیستم صدور نماد اعتماد الکترونیکی » که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک نمایید.
  2. در فرم ورود ظاهر شده اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و گذرواژه ای را که در مرحله شماره ۸ ثبت نام اولیه به ایمیل شما فرستاده شده است وارد کرده و با درج درست کد امنیتی نمایش داده شده روی دکمه « ورود » کلیک کنید.
  3. پس از ورود به سیستم، کارتابل شخصی خود را مشاهده خواهید کرد.
  4. حال با توجه به اینکه تنها مرحله اول ثبت نام را انجام داده اید تنها گزینه « تکمیل و ارسال اطلاعات درخواست نماد اعتماد الکترونیکی » برای شما فعال است .
  5. گزینه « تکمیل و ارسال اطلاعات درخواست نماد اعتماد الکترونیکی » را انتخاب کنید تا پرونده شما (مطابق تصویر زیر) نشان داده شود.
  6. گزینه « جزئیات » را انتخاب کنید تا فرم ورود اطلاعات نمایان شود.
    • ابتدا در سربرگ « شخصیت حقیقی » موارد خواسته شده را وارد کرده و گزینه « ذخیره » را انتخاب نمایید تا پیغام ” اطلاعات با موفقیت ذخیره گردید ” نمایش داده شود. روی دکمه « OK » کلیک کرده و ادامه دهید.
    • حال وارد سربرگ « وب سایت تجاری » شده و فرم نمایش داده شده را پر نموده و در پایان مانند فرم قبلی روی دکمه « ذخیره » کلیک کنید.
    • وارد سربرگ « کالا و خدمات » شوید.در این مرحله باید لیست کالا و خدمات خود را وارد نمایید. بنابراین می بایست کلاس و گروه کالا یا خدمات مورد عرضه در فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه « اضافه به لیست » کلیک نمایید. این فرآیند را برای تک تک کالا ها و خدمات عرضه شده در فروشگاه تکرار کنید.

      پس از پایان ورود لیست کالا و خدمات روی دکمه ذخیره کلیک نمایید.

  7. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده در همه سربرگ ها روی دکمه « تکمیل و ارسال اطلاعات درخواست » کلیک نمایید تا فرآیند ثبت نام شما تکمیل شود.

 

در انتها باید برای دریافت نماد بسیار صبور باشید چون متاسفانه رسیدگی در این مرکز بسیار ضعیف میباشد  و هیچ شخصی در این سازمان پاسخگو نمی باشد

امیدواریم از این آموزش استفاده کافی کرده باشید  منتظر نظرات سازنده شما میباشید

1 دیدگاه

  1. enamad گفت:

    سلام

    ممنون از این وقتی که به پای سایت ای نماد گذاشتید و کامل ترین مطلب در مورد enamad رو قرار دادید

    موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *